Ezt olvasta már?

0

A kecskeméti Mercedesnél mindenkinek van esélye előrébb jutni

Épül már a kecskeméti Mercedes-Benz gyár második üteme, a munkaerő-toborzás jövőre erősödik fel. Ebben az üzemben – is – komoly szerephez jutnak majd a robotok, de az automatizációra úgy tekintenek, mint az ember és gép újfajta együttműködésére.


hirdetés

A jövő Kecskemétét úgy látja Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, hogy a város az európai autógyártás, az innováció és a járműipar egyik meghatározó központja.

 

– Június elején jelentették be, hogy egymilliárd eurós beruházással megkezdik az első full-flex gyár építését. Az alapkő lerakásával elkezdődött a beruházás. Hol tartanak a 2500 ember felvételében?

– A felvételt jól átgondolt stratégia mentén hajtjuk végre – az első kampányok már elindultak, de jövőre még intenzívebb toborzásba kezdünk. Az új gyárba a munkavállalók nagy része a már működő egységből fog kikerülni, akik helyére pedig új dolgozókat keresünk. Ezzel biztosítjuk, hogy jelenlegi munkavállalóink tudása és tapasztalata a lehető legjobban hasznosuljon. Ez egy nagyon jó, sőt egyedülálló lehetőség kollégáink számára – mind az újaknak, mind azoknak, akik már most is nálunk dolgoznak. Előttük áll ugyanis a lehetőség egy jó előmenetelt biztosító karrierre, és egyidejűleg a személyes szakmai fejlődésre és képzésre is. Gyárunkban mindenkinek esélye van az előrelépésre, és egyben lehetősége, hogy a Daimler AG nemzetközi hálózatán belül bővítse tudását.

 

– A robotizáció hogyan változtatja meg az elvárásokat a munkaerővel szemben?

– A kecskeméti Mercedes-Benz gyárban jelenleg több mint 700 gyártórobotot használunk, melyek többsége a karosszériaüzemben, a nagy pontosságú illesztések biztosítása érdekében működik. Emellett a robotok a nagy súlyú és méretű alkatrészek mozgatását végzik. Bevezettük gyárunkban azt a koncepciót, melynek részeként az adott munkafolyamathoz szükséges alkatrészeket automatizált, önjáró robotok úgynevezett úgynevezett árukosarakban szállítják a megfelelő időpontban és mennyiségben. Amit viszont minden alkalommal hangsúlyozunk, amikor fejlődésről és fejlesztésről beszélünk, hogy nálunk mindig az ember áll a középpontban. Habár komoly szerephez jutnak a robotok, de az emberi munkaerőt nem képesek kiváltani. Ezért az automatizációra úgy tekintünk, mint az ember és gép újfajta együttműködésére.

 

– Hogyan változik a német nyelvtudási igény?

– A kecskeméti Mercedes-gyárban a magyar mellett jelenleg a német a hivatalos nyelv. A nemzetközi, például egyesült államokbeli vagy dél-afrikai telephelyekkel fennálló termelési együttműködés miatt azonban az angol nyelv használata mindinkább előtérbe kerül.

 

– Mennyire lesz zöld az új gyár, mennyire használják ki a napenergiát vagy esetleg a geotermikus lehetőségeket?

– Azt gondolom, sok tekintetben már meglévő gyárunkban is úttörő munkát végzünk. A környezetvédelem ugyanis nagyon fontos része vállalati politikánknak, és az elmúlt években sok munkát fektettünk abba, hogy megvalósítsuk a zöld gyártást. Jó úton haladunk például afelé, hogy hosszú távú stratégiánknak megfelelően 2020-ig, a 2012. évi értékhez viszonyítva mintegy 80 százalékkal csökkentsük az egy előállított járműre vetített széndioxid- kibocsátásunkat. Ezzel CO2-kibocsátásunkat 2012-től mostanáig összesen 1 millió tonnával sikerült csökkentenünk. Ezen kívül zéró-hulladék stratégiánkkal a 2014-es év értékéhez képest 98 százalékkal csökkentjük a járművenként keletkező hulladék mennyiségét 2020-ig. Így nemsokára már alig több mint néhány grammnyi hulladék keletkezik majd autónként, amelyet ártalmatlanítani kell. Mindig azt szoktam mondani, hogy ez nagyjából annyi lesz majd, mint egy tábla csokoládé. 2014 és 2017 között egyébként 10 ezer tonnával csökkentettük környezetünk hulladékterhelését. Az energiahatékonyság terén is nagy előrelépést tettünk. Teljesen új energiakezelési rendszert dolgoztunk ki, mindegyik folyamatunkat felülvizsgáltuk és optimalizáltuk. Járművenként 1,036 megawattórányi energiaráfordítással a kecskeméti gyár a Daimler AG leginkább energia hatékony gyárai közé tartozik. Ami a most épülő második gyárat illeti, digitális, rugalmas és zöld gyár lesz. Emögött a vállalati stratégia húzódik meg, amely Németországban és Európában is meghatározza a fejlődés útját a zöld gyártás felé. A kecskeméti telephely második gyárára is moduláris épületszerkezetek a jellemzőek, amelyek energia hatékony és környezetbarát megoldásokat jelentenek. Ezen kívül pedig a hulladéktermelés és a vízfogyasztás csökkentése is meghatározó szempont volt a tervezés során.

 

– A kecskeméti régió éppen a vállalat növekedésének köszönhetően óriási fejlődésen megy át. Jelenleg is sokan ingáznak már a szomszéd megyékből. Hogyan teszik vonzóvá a vállalatot?

– Magyarországon az autóiparra egyértelműen a gazdaság egyik alappilléréként tekintenek, amelyből tulajdonképpen valóban mindenki profitál. A nagy beszállítók, a kis- és középvállalatok, vagy közvetetten, például számos szolgáltatás révén, akár a legkisebb családi üzemek is, amelyeket ez a fejlődés szintén előrelendít. Az autóipar világszerte prosperáló iparágként versenyben áll a jó munkaerőért. A Mercedes-Benz gyár nem csak Bács-Kiskun megye, hanem a dél-alföldi régió legnagyobb foglalkoztatója, sőt országos viszonylatban is a legjelentősebb munkaadók közé tartozik. Méretünknél fogva természetes, hogy Kecskemét és környékénél nagyobb térségből fogadjuk a munkavállalókat, de nem csak a földrajzi közelség számít. A gyárunkba azért is érkeznek folyamatosan az új munkavállalók, mert jó hírnévnek örvendünk, idén például gyárunk történetében immár a második alkalommal, elnyertük a Magyarország legvonzóbb munkáltatója címet. Okkal választanak bennünket: a versenyképes fizetés mellett a vállalat családias légkört és motiváló környezetet teremt. Fontos az élethosszig való tanulás támogatása, és a kollégák szakmai fejlődésének biztosítása. Ezért a munkatársaink mindennapjait, munkán kívüli életét is könnyebbé szeretnénk tenni. Jó példa erre a Csillag Bölcsőde és Óvoda, vagy akár a dolgozók számára biztosított, a piaci árnál kedvezőbb árú bérlakások, illetve a vállalat által szervezett sport- és szabadidős tevékenységek. Ehhez jön még a havi buszbérletek 100 százalékos támogatása, amelyet nemrég vezettünk be, a tartalmas és – támogatásunknak köszönhetően – igen olcsó étkezés gyárunk éttermében, az ingyenes egészségügyi szűrővizsgálatok. És az a számos kedvezmény, amelyet dolgozóink Kecskemét környéki különböző szolgáltatásokra vehetnek igénybe, vagy a munkatársainknak szóló, mindig népszerű családi rendezvényeink.

 

– A sporton kívül milyen helyi szociális támogatásokban gondolkodik a vállalat?

– Többször elmondtuk, és komolyan is gondoljuk: azért jöttünk Kecskemétre, hogy itt is maradjunk. A régió felelős társadalmi szereplői vagyunk, ezért nem csupán saját dolgozóink jó közérzetére figyelünk oda, hanem Magyarország egyik legnagyobb munkáltatójaként a város és a régió fejlődése iránti felelősségből is jelentős részt vállalunk. Az elmúlt években Kecskemét fontos részévé váltunk, és a közösség értékteremtő vállalataként szeretnénk támogatni a rászorulókat és szegényeket. 2017-ben munkatársaink már a harmadik egymást követő évben gyűjtöttek karácsonyi ajándékokat szociálisan rászoruló gyermekeknek. Az adventi időszakban a gyár kapuja előtt egy tizenegy méter magas, több mint öt méter átmérőjű, tűzifából összeállított – fenyőfát jelképező – karácsonyi installációt építettünk. Az ennek alapanyagául szolgáló, mintegy kétszáz mázsa tűzifát még karácsony előtt rászoruló családokhoz juttattuk el. 2017-ben is támogattuk Kecskeméten a hagyományos karácsonyi ételosztást, melynek keretében a Városi Szociális Közalapítvány ebéddel látta vendégül a rászorulókat és az időseket. Akkor is a jövő generációi iránt érzett felelősség vezérelte a Mercedes-Benz magyarországi vállalatait, amikor úgy döntöttek, hogy idén közhasznú célra, az Együtt a Kecskeméti Családokért Alapítványnak ajánlják fel az új A-osztály első kecskeméti sorozat gyártott darabját. Ez az önkéntes védőnői hálózat kisgyermekes, rászoruló családoknak nyújt segítséget Kecskeméten és a környező településeken, tanyákon.

 

– Milyennek látnák szívesen Kecskemétet, ahova egyre több fiatal érkezik a Mercedes-Benz miatt?

– Büszkék vagyunk, hogy a gyárunknak is komoly szerepe van a város sikereiben és eredményeiben, valamint abban, hogy fiatalok a Bács-Kiskun megyei várost választják lakóhelyüknek – bennünket pedig munkahelyünknek. A jövő Kecskemétére úgy tekintünk, mint az európai autógyártás, az innováció és a járműipar egyik meghatározó központjára, ahova még több fiatal érkezik, hogy nálunk kezdje meg karrierjét. Az új kampusz megépítése szintén jelentősen hozzájárul majd ehhez a jövőképhez.

 

– Mennyire vesznek részt a gyár a zalaegerszegi próbapálya fejlesztésében és tervezik-e használni azt?

– A Mercedes-Benz kutatás-fejlesztési feladatai jelenleg is a vállalatcsoport németországi központjában zajlanak. Ehhez kapcsolódóan a németországi Immendingenben már folyik annak a tesztpályának és technológiai központnak az építése, ahol a tervek szerint háromszázan dolgoznak majd a vállalat számára legfontosabb négy stratégiai területre – a hálózatba kapcsolt, az önvezető és az elektromos technológiákra, illetve a megosztáson alapuló rugalmas járműhasználatra – összpontosítva. A német–svájci határtól nem messze lévő 520 hektáros területen, 200 millió euró beruházással elkészülő tesztpálya és technológiai központ átadása 2018 végére várható. De mivel a próbapályák kapacitása világszerte nagyon korlátozott, természetesen a Mercedes-Benz is üdvözli a zalaegerszegi pálya megépítését.

 

Forrás: autopro.hu







0

hírek innen, onnan

„Megváltoztatta az életemet” – sejtelmes vallomást tett Hamilton

Olyan dolgot próbált ki a világbajnok, mint előtte soha.

Húsz percen belül elfogták a vásárosnaményi késelőt

A 26 éves férfi egy szórakozóhely biztonsági őrét sebesítette meg súlyosan.

Gyereket szeretne? Ezért jobb, ha mellőzi az energiaitalt.

Az energiaitalok népszerűsége töretlen, annak ellenére, hogy kutatások igazolták, a túlzott koffeinbevitel a szívet erősen megterheli,...

Orvosmeteorológia: hangulat-ingadozásra és szédülésre számíthat szerdán

Szerdán kettősfront jellegű hatás érvényesül, de front nem érkezik. Többeknél jelentkezhet rosszullét.

10 betegség, ami kimerültséget, extrém fáradtságot okozhat

Ha sokszor annyira fáradt, hogy a napi teendőit alig tudja elvégezni, érdemes utánajárnia az okoknak!

OMSZ: jönnek a kerékpáros mentők

A Népszava információi szerint az Országos Mentőszolgálaton (OMSZ) belül július eleje óta az állomásvezetők feladata felmérni, hogy a...

Az eltűnt inárcsi anya lánya: Nem hagyom, hogy a húgom a börtönviselt mostohaapámhoz kerüljön.

Mindent megtesz azért az eltűnt inárcsi nő lánya, a 22 éves Maggie, hogy nála maradhasson 14 éves húga, amíg édesanyjuk elő nem kerül....

Erősödött reggelre a forint

Kedden annak hírére, hogy augusztus elején leállt az orosz olajszállítás a régióba a Barátság-vezetéken, gyengülni kezdett a magyar...

Sport

Ekkora csalást még a szovjetek sem láttak soha

Az 1986-os mexikói labdarúgó-világbajnokságon a szovjet-belga nyolcaddöntőben hihetetlen lesgólokkal ejtették ki a magyaroknak 6 gólt rúgó Lobanovszkij-csapatot.

Újabb példátlan botrány duzzad Barcelonában

Joan Laportáék most rájöttek, hogy ez előző elnök, Josep Maria Bartomeu utolsó négy szerződéshosszabbítása jogilag megkérdőjelezhető.

Meglepő helyre igazolt a Fraditól távozó válogatott focista

A 31 éves szlovák focista kipróbálhatja magát Európában kívül is.

A 97. percben panenkás büntetővel próbálta megnyerni a meccset, óriási égés lett belőle - videó

Hiába játszott kettős emberhátrányban a hazai csapat, az egyik pontot sikerült otthon tartani.

Egy rossz bíróval is küzd a Fradi

Nem elég, hogy az azeri Qarabag vezet, még a spanyol Carlos Del Cerro Grandéval is meg kell küzdeni.

Így kezd a Fradi a Qarabag elleni sorsdöntő BL-selejtezőben

Sztanyiszlav Csercseszov két helyen változtatott a múlt heti csapaton.

Megkapta a labdát, majd a saját térfeléről rúgott egy piszkosul nagy gólt

Ismaila Sarr tavaly még a Premier League-ben futballozott, most a másodosztályban játszik, és el is kezdte a szezont egy óriási góllal.

Megvan, kivel játszik a Fradi az Európa-liga főtábláért

A Fradinak ír csapaton át vezethet az útja az Európa-ligába.

Két Barca-játékost is Valenciába csábítana Gattuso – sajtóhír

Az átigazolásguru Fabrizio Romano és több spanyol lap szerint Nico, Ez Abde és Bryan Gil a fő kiszemelt a Valenciánál.

Csercseszov: a Ferencváros csak elméletben volt kész erre a meccsre, gyakorlatban nem

Szomorú napot szereztek a szurkolóinknak a Ferencváros játékosai. A Qarabag 3-1-re nyerte a labdarúgó BL-visszavágót, s ezzel az azeri csapat jutott tovább. A magyar bajnok pedig az Európa Ligába került, ahol a főtá

Csercseszov: Az én játékosaim a legjobbak a világon

A Fradi edzője sportszerűen nyilatkozott a Qarabag elleni BL-selejtezős vereség után.

Az országváltással sem bukná Liu Shaolin Sándor és Liu Shaoang az olimpiai járadékot

Rengeteg kérdést vet fel az olimpiai bajnok Liu testvérek hétfői nyilatkozata, amelyben bejelentették, hogy követik Kínába nevelőedzőjüket, és a továbbiakban is csak Csang Csing Linával tudják elképzelni a szakmai

0

Bulvár

Katasztrófa közeleg, a kormány átlépte a vörös vonalat

A természetvédők szerint érthetetlen a rendelkezés.

Óriási hajóbaleset történt a Balatonon, de a hatóságok eltitkolták a Magyar Titanic tragédiáját

Csaknem hét évtized telt el a Pajtás gőzhajó katasztrófája óta, az utasokra próbálták kenni a felelősséget.

Megtudtuk, miért kérik el az Aldiban a személyi igazolványt

Az áruházlánc szerint a személyi igazolvány ellenőrzésekor az életkoron kívül nem néznek mást, adatot pedig nem tárolnak.

Sári Évi levetkőzött a Playboynak, először szerepelt teljesen meztelenül a kamerák előtt

A színész-énekesnő egy kígyó társaságában bűvölte el a férfiakat.

Pozitív fejlemény jön a tankolással kapcsolatban – Sok ember kicsit fellélegezhet

Végre nem drágul, hanem jelentősen csökken a benzinár.

Újabb gázáremelést jelentett be a kormány

Kétszer fog emelkedni a gáz ára év végégéig az átlag felett fogyaztóknak.

Itt a Fidesz legújabb intézkedése! Rendkívüli tilalmat rendeltek el, majdnem mindenkit érint

A háború és a brüsszeli szankciók okozta energiaválság miatt a kormány kiviteli tilalmat rendel el az energiahordozókra, így a tűzifára is. Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd Az energia-ellátásbiztonság szempontjából

Személyit, útlevelet és jogosítványt sem lehet készíttetni

Országos leállás van a kormányablakokban.

„Beálltunk az étterem parkolójába és megkérdezte, nem pippantom-e le.” 10+1 brutális első randis sztori

Mindenkinek volt már pocsékul sikerült randija, de az alábbi tíz eset új szintre emeli a „rémálom-randevú” fogalmát.

A Mol közölte, meddig van tartaléka

Technikai problémák vannak.

Kiadták a riasztást, brutális eső tarolja le mindjárt ezeket a megyéket

Több megyében is lecsap a zivatar, helyenként jégesőre is lehet számítani.

Bedöntik az ukránok a Mol üzletét? Elszállhat a benzinár

Vége szakadhat annak a hónapok óta tartó üzleti gyakorlatnak, miszerint a Mol a világpiaci olajárnál sokkal olcsóbban beszerzett olajat feldolgozva extraprofitra tesz szert, amit a kormány a benzinárstoppal lefölöz. A

blogmorzsák

A Duna-Tisza-csatorna története

Évszázados elképzelés, amely soha nem tudott megvalósulni - a Duna-Tisza-összeköttetés története.

Kacsaröpte Magyarországon

Ezt a rebelliót, diktatúrát, kémügyet a világ sajtója nem ismeri, hiszen magyar találmány.

Eger titkai

Hazánk rengeteg szépséget, különlegességet rejt magában. Erre egy kitűnő példa a Mátra-Bükk térségben elhelyezkedő Eger.

0