Intelligencia felsőfokon, Kecskemétről
A CES (Consumer Electronics Show) keretein belül bemutatkozott az új, hazánkban gyártott Mercedes-Benz CLA Coupé, mely figyelemfelkeltő formatervvel és rendkívül intelligens megoldásokkal érkezik.
Az MBUX belső tér asszisztenstől kezdve, amely a vezérlési parancsokat akár kézmozdulatok alapján is képes teljesíteni, az Augmented Reality navigáción keresztül az egyedi fitness-javaslatokat felvonultató ENERGIZING COACH funkcióig az új CLA számtalan okos megoldással büszkélkedhet. Mindezeken túl a négyajtós kupét magas szintű aerodinamikai tulajdonságai, hatékonysága és a Vezetői segédrendszerek csomag új Intelligent Drive funkciói teszik még kiemelkedőbbé. A formaterv az elődmodellénél is kecsesebb, a motorháztető Powerdome domborításai és a lejjebb helyezett hátsó rendszám pedig még jobban kihangsúlyozzák a modell kupés karakterét. A „Világszínvonal Magyarországról” szlogent az új CLA tovább erősíti, hiszen a Mercedes-Benz legújabb büszkeségét továbbra is Kecskeméten gyártják majd, csakúgy, mint az elődmodellt.
Az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) multimédiarendszerrel a Mercedes-Benz már a jelenleg gyártott A-osztály bevezetésekor új mércét állított fel a járműiparban a kezelhetőség és a kommunikáció tekintetében. „Az intelligens belső tér asszisztenssel most egy magasabb szintre emeljük az MBUX kezelési élményét: a rendszer már a kézmozdulatokat is felismeri - még jobban megkönnyítve a kezelhetőséget.“ – mondta Ola Källenius, a Daimler AG konszern kutatásokért és a Mercedes-Benz Cars fejlesztésekért felelős igazgatója. „A CLA azonban nem csupán ezzel az újdonsággal képvisel magas szintű intelligenciát az autógyártás területén. “ – tette hozzá.
„A CLA első generációja, amelyből mintegy 750 ezer darab talált gazdára, fantasztikus sikernek bizonyult. A kompakt négyajtós kupéval teljesen új kategóriát alkottunk.” – emelte ki Britta Seeger, a Daimler AG igazgatótanácsának tagja, a Mercedes-Benz Cars értékesítésért és marketingért felelős vezetője. „A modell új generációját a lehető legmagasabb szintű intelligencia jegyében fejlesztettük tovább, a második generációs CLA ráadásul elődjénél is sportosabb és több érzelmet sugall. Az MBUX multimédia rendszerrel kiegészítve ez az autó új mércét állít fel kategóriájában.”
A Mercedes-Benz újgenerációs kompakt modelljei jelentősen hozzájárultak a márka megfiatalításához. A CLA fontos szerepet játszik új vevőkör megnyerésében és a vevők megtartásában. A CLA Coupé-t 2013-ban mutatták be az Amerikai Egyesült Államokban, ez volt az első kompakt Mercedes-Benz modell az amerikai piacon. A csúcsidőszakban az Amerikai Egyesült Államokban a CLA vásárlók több mint kétharmadát versenytársaktól sikerült átcsábítani. Az amerikai CLA tulajdonosok átlagosan tíz évvel fiatalabbak, mint a tipikus Mercedes-Benz vásárlók. A CLA tulajdonosok egyébként mindemellett Európában is a legfiatalabbak a Mercedes-Benz vevőkörében. 2017-ben az európai vásárlók fele korábban versenytársak autóit vezette. Azok az európai vásárlók, akik korábban CLA Coupé vagy Shooting Brake modellek tulajdonosai voltak, 75 százalékban következő autójuk kiválasztásakor is a Mercedes-Benznél maradtak. Az összesen mintegy 750.000 eladott járművel az első generációs CLA Coupé és CLA Shooting Brake modellek jelentősen hozzájárultak a kompakt autók sikeréhez.
Forgalmazásának első évében a hagyományoknak megfelelően Edition 1 kiadásban is elérhető lesz az új CLA. A limitált darabszámú Edition 1 változatok kívül-belül számos egyedi ismertetőjeggyel büszkélkednek, amelyek kihangsúlyozzák a modell exkluzivitását. Magyarország számára komoly jelentőséggel bíró és egyben nagyon örömteli hír, hogy a 2019 májusában piacra kerülő új CLA gyártása továbbra is Kecskeméten marad.
Külső formaterv: tele érzelemmel
„Az új CLA négyajtós kupé változata a formaterv tekintetében új szintre emeli a Mercedes-Benz ‘érzéki letisztultság’ formanyelvét. A tökéletes arányokkal rendelkező modell végleges megjelenése nagyon közel áll az első skiccekhez: hosszan elnyúló motorháztető, kupésan ívelő tetővonal, széles nyomtávok méretes kerékjárati ívekkel és erőt sugárzó farrész hangsúlyos vállakkal. Az új CLA számára tehát minden adott ahhoz, hogy egy modern dizájnikonná válhasson.“ – így foglalta össze dióhéjban a CLA formatervét Gorden Wagener, a Daimler AG formatervezési igazgatója.
Az oldalablakok felett végighúzódó belépő vonal és a keret nélküli ajtók kombinációja a CLA Coupét összetéveszthetetlen, sportosan elegáns karakterrel ruházza fel. Az elölnézetet a markáns, erősen előredöntött ‘cápaorr’ határozza meg a hosszú motorháztetővel egyetemben, amit az úgynevezett Powerdome domborítások tesznek igazán egyedivé. A keskeny fényszórók a mélyre húzott motorháztetővel és a gyémánt mintázatú hűtőráccsal együtt határozottan sportos karaktert adnak a modellnek. A lapos, kétrészes hátsó fényszórók és a hátsó lökhárítóra költöztetett rendszámtábla a CLA-t hátulnézetből különösen szélesnek láttatják; a hangsúlyos vállak és kerékjáratok, továbbá a széles nyomtávok pedig szintén hozzájárulnak az erőt sugárzó kiálláshoz. Az összkép egyszerre elegáns és sportos, az aprólékosan megtervezett optikai törések és felületek révén pedig érdekes fény-árnyék játék figyelhető meg az autón, különösképp oldalnézetből.
A belső teret csúcstechnológia és fiatalos avantgárd stílus jellemzi. A CLA minden elemét tekintve különleges és egyedi - legyen szó a kormánykerékről, az ajtók kialakításáról, a középkonzolról vagy akár az ülésekről. A sajátos hangulatot az A-osztályhoz hasonlóan elsősorban a modern kialakítású műszerfal határozza meg. A szárnyprofilt idéző műszerfal törés nélkül köti össze a két ajtót, a rendkívül széles digitális műszercsoport pedig teljesen különálló egységként trónol a műszerfal tetején. A hatást a változtatható hangulatvilágítás teszi teljessé, de a sportos, turbina optikájú szellőzők is hozzájárulnak a prémium miliő megteremtéséhez.
Méretek: az új CLA elődjénél hosszabb és szélesebb
Új CLA Előző generációs CLA Különb-ség
Külső méretek
Hosszúság mm 4688 4640 48
Szélesség mm 1830 1777 53
Szélesség külső tükrökkel mm 1999 2032 -33
Magasság mm 1439 1441 -2
Tengelytávolság mm 2729 2699 30
Nyomtáv elöl mm 1612 1549 63
Nyomtáv hátul mm 1602 1547 55
Belső méretek
Max. fejtér elöl mm 1023 1006 17
Fejtér hátul mm 908 905 3
Lábtér elöl mm 1062 1063 -1
Lábtér hátul mm 861 860 1
Válltér elöl mm 1457 1422 35
Válltér hátul mm 1454 1410 44
Könyökszélesség elöl mm 1400 1391 9
Könyökszélesség hátul mm 1372 1350 22
Csomagtér max. szélessége mm 1444 1331 113
Csomagtér max. mélysége mm 1054 1030 24
Csomagtér nyílásának szélessége mm 891 629 262
Csomagtér térfogata, VDA szabvány szerint liter 460 470 -10
Futómű: rendkívül agilis, mégis komfortos
Az új CLA hiánytalanul nyújtja menet közben is a sportos formaterv által ígért teljesítményt: elsősorban a szélesebb nyomtávoknak (elöl +63 mm, hátul +55 mm az elődhöz képest) és az alacsonyabb súlypontnak köszönhető, hogy a CLA minden idők legsportosabban vezethető kompakt Mercedes-Benz modellje. A magas szintű dinamikát és komfortot szolgálja az új fejlesztésű, több lengőkaros hátsó futómű, valamint a szériában járó direktkormányzás is. A karosszéria oldaldőlését egy nagyobb átmérőjű stabilizátor hivatott mérsékelni. Opcionálisan adaptív lengéscsillapítás is elérhető a modellhez, így a vezető bármikor kedvére választhat a kényelmes és a fokozottan dinamikus futóműhangolás között. Szériában 16 colos kerekekkel és 205/60 R16 méretű abroncsokkal érkezik a CLA, opcionálisan azonban akár 19 colos könnyűfém keréktárcsákat is lehet választani (225/40 R19 abroncsokkal). A mérnökök a menetstabilizáló rendszert is speciálisan a CLA sportos menettulajdonságaihoz és magas kanyarsebességeihez hangolták.
Egy évvel bemutatását követően az MBUX még okosabb lett
A Mercedes-Benz legújabb multimédia rendszere, az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) tavaly ünnepelte világpremierjét a Las Vegas-i CES keretein belül, teljesen lenyűgözve a szakmát. Az MBUX-et komoly informatikai háttér, kiváló képernyő és grafika, teljesen személyre szabható kijelző-tartalom, hatékony Head-up Display, Augmented Reality funkcióval kibővíthető navigáció, intelligens, tanulni képes szoftver és a korszakalkotó „Hey, Mercedes!“ beszédvezérlés jellemzi. Most azonban az MBUX belső tér asszisztens révén új szintre lép a rendszer, ami még könnyebbé varázsolja az intuitív kezelhetőséget.
A beszédvezérlés funkció már egyre több témakörben ismeri fel a jellemző parancsokat. A rendszer folyamatos fejlesztésének köszönhetően most már az országspecifikus tartalmak is beépíthetők a rendszerbe.
„Az új CLA-ban debütál az MBUX beszédvezérlésének legújabb generációja, amely a ‘Hey, Mercedes!’ hívószóra a korábbinál lényegesen komplexebb kéréseket és parancsokat képes megérteni, illetve teljesíteni.“- mondta Sajjad Khan, a Mercedes-Benz Cars Digitális járművekért és mobilitásért felelős részlegének vezetője. „A beszédvezérlés legújabb generációját nem tudják megzavarni az autóban egymással beszélgető utasok sem, a rendszer ugyanis csak annak az embernek a hangjára figyel, aki a ‘Hey Mercedes’ parancsszóval utoljára aktiválta.“
MBUX belső tér asszisztens: még magasabb szintű felhasználói élmény
A belső tér asszisztens funkció révén az MBUX mostantól kézmozdulatokkal is irányítható, ezáltal intelligensebb, mint valaha. Az innovatív technológiának köszönhetően számos kényelmi és MBUX-funkció kezelése még könnyebb és intuitívabb lett. A belső tér asszisztens külön parancs nélkül várja az utasításokat és nem csak világosban, hanem sötétben is működik.
Az MBUX belső tér asszisztens többek között lehetővé teszi a képernyőtartalmak változtatását, amennyiben valamelyik kezünkkel a multimédia érintőképernyő vagy a touchpad felé közelítünk. A rendszer az aktuális menüválasztás függvényében tesz javaslatokat a kiválasztható tartalmakra. Mindezeken felül további újdonság, hogy az MBUX megkülönbözteti a vezető és az utas hangját, így magától tudja, hogy melyik ülésnél kell aktiválnia például a masszázsfunkciót.
A belső tér asszisztens különösen érdekes tulajdonsága a „személyes kedvenc” funkció, ami a középkonzol felett V-alakban tartott mutató és középső ujjakkal hívható elő. Ily módon számos korábban elmentett funkció aktiválható rendkívül egyszerű módon, például igazán praktikus lehet a „Navigálj haza!“ parancs elmentése. A rendszer ebben a tekintetben is meg tudja különböztetni felhasználóit: a vezető és az utas eltérő kedvenc funkciókat menthet el.
Mindezeken felül több más intuitív képességgel is rendelkezik az MBUX kézmozdulat-felismerése: amennyiben például sötétben kezünkkel a belső tükör felé közelítünk, az olvasólámpa be- vagy kikapcsolható, ha pedig a vezető sötétben az utasoldali ülés felé nyúl, az ülést az autó automatikusan megvilágítja, hogy könnyebben megtalálhassa a sofőr az ott elhelyezett tárgyakat. Amint elveszi a kezét az ülésről, az utasülés megvilágítása magától kikapcsol.
„Hey, Mercedes!“: még pontosabb szövegértés, még okosabb válaszadás
A CLA-ban megtapasztalhatjuk a beszédvezérlés legmagasabb szintjét. Többek között itt debütál a felhasználókat megkülönböztetni képes hangfelismerés: a rendszer csak annak a parancsaira, kérdéseire válaszol, aki legutóbb aktiválta a „Hey Mercedes“ kulcsszóval. Első körben - kizárólag az amerikai piacon - az eddigieknél lényegesebben komplexebb kérdésekre is képes válaszolni a teljesen online rendszer (például: Milyen gyerekbarát éttermek vannak a közelben?; Milyen eredményt ért el tegnap valamely sportcsapat?; Hogy alakult egy cég részvényeinek árfolyama?; Milyen nagy Texas állam?; Mennyi a banán cukortartalma?; stb.). Mindez jól jelzi, hogy milyen komoly potenciál van az egyedülállóan intelligens MBUX rendszerben.
ENERGIZING komfortvezérlés: wellness vezetés közben
Az ENERGIZING komfortvezérlés összekapcsolja a gépjármű különböző komfortfunkcióit. Teljesen új funkciónak számítanak az ENERGIZING Plus csomaghoz járó ENERGIZING COACH intelligens ajánlások. Az ENERGIZING komfortvezérlés alapvetően a klímaberendezés, az ülések (fűtés, szellőztetés, masszázs), a belső világítás, valamint a hangrendszer funkcióit kapcsolja össze - különféle összeállításokat kínálva a felhasználók aktuális hangulatának, igényeinek megfelelően.
ENERGIZING csomagok: a következő lépés az intelligens komfortban
Újdonságnak számítanak az ENERGIZING COACH funkciókat tartalmazó ENERGIZING csomagok. Az intelligens algoritmusokon alapuló szolgáltatás személyre szabott programokat képes összeállítani. A 2019-es Las Vegas-i CES rendezvényen az új CLA mellett világpremierjét ünnepeli a Mercedes-Benz vivoactive® 3 Smartwatch okosóra is: amennyiben a járművezető ezt az okosórát, vagy egy, a rendszerrel kompatibilis Garmin® eszközt hord, majd pedig összekapcsolja azt a gépjárművel, az ENERGIZING COACH az óra adatai alapján szabja személyre az ENERGIZING funkciókat. A funkció célja az, hogy akár fokozottan stresszes állapot esetén, vagy akár hosszú, monoton utak alkalmával is jobb közérzete legyen a vezetőnek a relaxáló programok hatására és kipihenten érje el úti célját. A járművel összekapcsolt Garmin okoseszköz által regisztrált pulzus is megjeleníthető a médiakijelzőn.
Aerodinamika: intelligens megoldások, egyedülálló légellenállási együttható
Az új CLA fejlesztése során a szakértők rengeteg szimulációt végeztek az aerodinamika finomhangolása érdekében, még mielőtt megtörténtek volna az első éles, szélcsatornás mérések. A rendkívül pontos és élethű szimulációkat a számítógépes technológia fejlődése tette lehetővé, és ez a módszer igen hatékony megoldásnak bizonyult a fejlesztés során.
A szimulációk jelentős előnye a hagyományos szélcsatornás tesztekkel szemben az, hogy egy-egy formai változtatás hatása sokkal gyorsabban megvizsgálható aerodinamikai aspektusból, hiszen nem szükséges minden változtatáshoz fizikai modellt készíteni. Az új CLA 0,23-as légellenállási együtthatója (cw-értéke) továbbra is egyedülállóan alacsony. Az egyedi dizájn mellett a karosszéria minden eleme a kiváló légellenállás jegyében született, de még a kerekek megrajzolásakor is kiemelkedően fontos szempont volt az optimális aerodinamika; a legjobb érték egyébként a speciális Aero felnikkel érhető el. Szintén a légellenállást hivatott javítani a CLA-hoz szériában járó hűtőrács mögötti kétrészes zsalurendszer és a szinte teljes alsó burkolat.
Intelligent Drive: biztonsági funkciók egyenesen az S-osztályból
Az új Mercedes-Benz CLA a legújabb vezetői asszisztens rendszereket kapta meg, amelyek az aktív biztonságot eddig nem látott szintre emelik kategóriájában. Egyes funkciók egyenesen az S-osztályból érkeztek. A CLA-hoz első ízben érhető el a különböző forgalmi helyzetek esetén a részben autonóm vezetés, amelyet a jármű környezetének lehető legpontosabb feltérképezése tesz lehetővé: a javított kamera- és radarrendszerek már 500 méteres hatótávolságban is működnek. Mindezeken felül a modell térkép- és navigációs adatokat is használ az asszisztens funkciókhoz. Így például a Vezetői Segédrendszerek Csomag részét képező DISTRONIC aktív követési távolságtartó asszisztens a járművezető kényelmét szolgálva az útvonalat is figyeli. További újdonság a modellben az Aktív vészmegállás asszisztens és az intuitív Aktív sávváltás asszisztens is.
Az új CLA esetében a szériafelszereltség részét képezi a Sebességkorlátozás asszisztens, az Aktív sávtartó asszisztens, illetve a kibővített Aktív fékasszisztens is. Utóbbi hatékony támogatást nyújt, amennyiben egy ráfutásos baleset veszélyét észleli, valamint felismeri a gépjármű útját keresztező gyalogosokat és kerékpárosokat is. Az Aktív sávtartó asszisztens 60-200 km/h között a kormánykerék vibrálásával figyelmezteti a járművezetőt a véletlenszerű sávelhagyásra, elmaradó kormányzási reakció esetén pedig egyoldali fékezéssel tereli vissza az autót a forgalmi sávba.
A Mercedes-Benz CLA biztonsági rendszerét a gyártó vadonatúj járműbiztonsági technológiai központjában (TFS) fejlesztették. Az autó strukturális kialakításakor a korábbi, valós balesetekből összegyűjtött tapasztalatokat is felhasználták a tervezők. Biztonsági szempontból a karosszéria lelke az ütközés irányától függetlenül rendkívül stabil utascella, amelyet nagyszilárdságú acél felhasználásával alakítottak ki.
Az első üléseknél a szériafelszereltség részét képezik a hárompontos biztonsági övek, az övfeszítők és az överő-határolók. A PRE-SAFE® utasvédelmi rendszerrel kombinálva a vezető és az első utas oldalán reverzibilis övfeszítők találhatók. A hátsó sorban a külső ülések szintén hárompontos biztonsági övekkel, övfeszítőkkel és överő-határolókkal vannak felszerelve. Az új CLA-hoz szériában járnak a frontlégzsákok, az első oldallégzsákok, a függönylégzsákok valamint a vezetőoldali térdlégzsák is. A Vezetői Segédrendszerek csomag részét alkotó PRE-SAFE PLUS® a ráfutásos baleseteket képes felismerni: veszély esetén az ütközés előtt aktiválja a féket, amivel csökkenti az előregurulásból adódó járulékos balesetek kockázatát.
MULTIBEAM LED fényszórók: optimális látás minden helyzetben
A MULTIBEAM LED fényszóró újabb példa arra, amikor a luxusautókra jellemző extrákat a kompakt szegmensbe ültetik át. A MULTIBEAM LED fényszórók a menetfényt gyors és precíz elektronikus vezérléssel az adott közlekedési helyzethez igazítják. Mindkét fényszóró 18 különálló és külön-külön szabályozható LED-del rendelkezik. A LED-fényszórók természetes fényhez hasonló színhőmérséklete kíméli a szemet és segíti a koncentrációt. A MULTIBEAM LED fényszórókon kívül LED High Performance fényszórók is elérhetők. Az új Mercedes-Benz CLA-hoz szériában halogén fényszórók járnak, integrált LED-es nappali menetfényekkel kiegészítve. Opcionálisan a hátsó lámpák is teljes LED-technológiával vannak felvértezve.
Meghajtás: Las Vegasban a legerősebb motorral debütál az új CLA
Las Vegas-i világpremierjén az új CLA 250 modellvariáns mutatkozik be, motorházteteje alatt négyhengeres turbós benzinmotor található 225 lóerős (165 kW-os) csúcsteljesítménnyel és 350 Nm-es maximális forgatónyomatékkal. Az erőátvitelről ebben az esetben szériában hétfokozatú 7G-DCT duplakuplungos automataváltó gondoskodik. Az új CLA 250 vegyes fogyasztása 6.3-6.1 l/100 km, amihez 143-140 g/km-es CO2-kibocsátás tartozik. (A feltüntetett üzemanyag-fogyasztási és CO2-kibocsátási adatok ideiglenesek. Az adatok meghatározása során a tanúsítási folyamat a WLTP tesztelési eljárásnak megfelelően zajlott, és az adatok a NEDC (New European Driving Cycle) számokkal korreláltak. Az Európai Közösségben a hivatalos adatokra még nem áll rendelkezésre egységes jóváhagyás, tanúsítvány vagy megfelelőség. Ezért különbségek lehetnek az itt megadott adatok és a hivatalos adatok között.) A piaci bevezetésre májusban kerül sor, addig számos benzin- és dízelmotorral bővül az új CLA palettája.
hírek innen, onnan
Nem kellett szilveszterig várni: petárda roncsolta szét egy 15 éves fiú kezét
A borzalmas baleset pénteken történt Pest vármegyében. A mentők mindenkit figyelmeztetnek: a házi barkácsolású és illegális eszközök...
Egy gyomorforgató év szép pillanatai - Szerkesztőség#7
Voltak idén is szép pillanatok, még ha nem is sok. Ezeket idézte fel Martini Noémi, Tóth Jakab, Pitner Gábor és Kacskovics Mihály Béla.
Azonosítatlan drónok miatt órákra megbénult a légi forgalom Hannoverben
Legutóbb novemberben kellett lezárni a német város repterét drónészlelés miatt.
Klubkultúra, divat és márkák találkozása Andy Crysell szemével
A klubkultúra és a márkák, a reklám és kreatív iparágak találkozásából született meg. Andy Crysell könyve Selling the Night címmel...
Erősíteni akarta, de akár gyengítheti is az egyházi kötődéseket az Orbán-kormány
A jobboldali kabinet a kereszténység által saját magát legitimálja, a baloldaltól ellenben megtagadja a jogot, hogy a vallást hivatkozási...
Nem fogod elhinni. Ilyen körülmények között töltötte a szentestét Ember Márk
Borzalmas dolog derült most ki!
Újabb csapás Harryéknek: ismét felmondott egy alkalmazott
Az alkalmazott kevesebb, mint egy évig bírta.
A hideggel együtt jöhet a fájdalom is – így vészeljük át
Kiderült mi vár ránk az év végén.
Hajítófantom Győrben: idősek, gyerekek lehetnek veszélyben
Nemcsak váratlan, de veszélyes is, amit tesz.
Öt kiló fűszerpaprikával kezdődött minden – somogyi sikertörténet
Kéthektárnyi intenzív kertészeti területen, Somogy megyében építette fel lépésről lépésre a Vida Családi Gazdaság a „háztól...
NB I: Visszatérőben a Paks sérültjei, Ádám Martin már januárban pályára léphet
A Paks helyzetjelentést adott a sérültjeiről.
Közel 60 autó ment egymásnak egy japán autópályán, 10 kocsi ki is égett
10 jármű ki is égett, a lángokat több mint 7 óráig oltották. A tömegbalesetnek két halálos áldozata van.
Sport
Vizsgálják, honnan szerezte a maszkot a holtan talált norvég sílövő
A szövetség főtitkára szerint az ügy számos megoldatlan kérdést vet fel.
Magyarok nélkül maradhat a Liverpool
Nem ezt szoktuk meg.
15 éves magyar csatárért érkezett eurómilliós ajánlat a német Bundesligából
Nemzetközi mércével is kiemelkedő az összeg a korosztályon belül.
Ha Varga Barnabást engedi el télen a Fradi, nehezebb lesz pótolni, ha Tóth Alexet, akkor több lehet a bevétel
A klubvezetőknek kell eldönteniük, vajon a tavaszi menetelésben akár egyiküket is tudják-e nélkülözni.
Annyira csóró volt a Barcelona, hogy könyörögtek Lewandowskinak, ne rúgjon több gólt
2,5 millió euró sorsa volt a tét.
2025 legzseniálisabb góljai: Az év legtrükkösebb szabadrúgása
Az év végén jövünk egy sorozattal, amelyben felelevenítjük, hogy szerintünk melyek voltak 2025 legszebb góljai. A hetedik nap egy ritkán látott trükkös szabadrúgásé a főszerep.
Az olasz élvonalból kopogtattak be a Puskás Akadémia tehetségéért
200 utánpótlás-mérkőzésen 195 gólt szerzett.
Szoboszlai és Kerkez is reagált Szalah posztjára, mindenkit meglepett az egyiptomi
A Liverpool-játékosok úgy tűnik, örülnek az egyiptomiak sikerének.
Gerendás György: Mindig jött velem a baj, megtalált, soha nem én kerestem
Másfél éve él nyugdíjasként a magyar vízilabda ezer fokon égő legendás alakja. Exkluzív nagy interjú.
Újabb rekord és gyász a darts-vb-n, ahol sorra hullanak a világbajnokok
A kiemeltek több mint fele kiesett, új játékosok jelentkeztek be a végső győzelemért és a Premier League-indulásért.
Luxushelyszínen kérte meg párja kezét Csoboth Kevin
Dubajban tette fel a nagy kérdést.
A műsor, amiért a rádió sportosai is ölni tudtak volna
A Körkapcsolás a sportrádiózás non plus ultrája volt, ebbe bekerülni pedig maga a dicsőség.
Bulvár
Hányszor kell zuhanyoznia egy idős embernek? 65 felett hetente ennyi alkalom az ideális
Heti néhány zuhany is elég lehet? Ezt mondja a tudomány a 65 év felettiek bőrápolásáról.
Sugarbaby voltam és bánom. 10+1 igaz történet
Azt hinnénk, egy sugarbaby élete csak a luxusról és kényelemről szól, de a valóság sokkal kiábrándítóbb.
49 évesen hunyt el az ünnepelt magyar színésznő: kerek idomaival sosem tudott megbékélni
Mányai Zsuzsa sorsa nagyon szomorú véget ért, a magyar színésznő sosem volt magával elégedett.
Már Ferihegyen van az új magyar légitársaság óriásgépe
A Hungary Airlines repülője az első Big Twin áruszállító Európában.
Új munkaszüneti nap jöhet Magyarországon – karácsonyi bejelentés
Karácsony előtt nem sokkal jelentette be Magyar Péter a Facebook-oldalán: a Tisza-kormány 2026-tól munkaszüneti nappá nyilvánítaná december 24-ét. A cél az, hogy minden magyar család nyugodtan, rohanás nélkül kés
Magyar Péter karácsonyi posztjából lett országos ügy, erre senki nem számított
Egy karácsonyi poszt és egy váratlan reakció teljesen új irányba vitte a történetet.
Kiderült, miért kért Magyar Péter munkát Mészáros Lőrinctől? Kegyetlen elmélet tűnt fel az interneten
Érdekes párhuzamot fedeztek fel a felcsúti vállalkozó és a Tisza Párt elnöke között.
Hónapokra elegendő ételt halmoznak fel, és óvóhelyet építenek a föld alá: ezek az emberek az apokalipszisre készülnek
Őket nem fogja meglepetés érni, ha bekövetkezne a világvége.
Felmondott a népszerű műsorvezetőnő, távozásának oka egészen rendkívüli
Teljesen eltűnt a nézők szeme elől, évekig titkolták, hogy mi volt az igazi ok, most kiderült.
Ha ezt a jelet látod a mobilodon, azonnal kapcsold ki: azt jelentheti, hogy titokban megfigyelnek téged
A telefon kijelzőjén feltűnő apró jel sokak számára jelentéktelennek tűnik, pedig fontos figyelmeztetést hordozhat. Ha nem tudod, mit jelent, könnyen figyelmen kívül hagyhatsz egy komoly adatvédelmi kockázatot is.
Videóra vették, amint 122 szarvas vonult át az úton Nógrád megyében
A ritka felvételt egy autós készítette a szarvasrudliról Vanyarc közelében.
„20 év után elváltunk és amit érzek, az a nagy semmi…” – 10 történet a házasságról: elválás után
Egy több évtizedig tartó kapcsolat lezárása nem mindig jár azonnali katarzissal. Az alábbi történetek különböző érzéseket és tapasztalatokat mutatnak be a válás utáni életről.

- Csökkent a gázolaj ára
- Leszakadt egy vasúti felsővezeték Érdnél, jelentős késésekre kell számítani
- NAV: sok változást hoz a jövedéki szabályozásban az új törvény
- Megbüntették a kecskeméti buszpályaudvart, mert kétszer is leszedték a Momentum plakátjait
- Az E.ON nevével visszaélve téveszthetik meg a lakosságot
- Így úszható meg a hosszú várakozás a horvát autópálya-kapuknál
- A talált madárfiókák többsége nem árva, nem szorul megmentésre, ne szedjük össze őket!
- Már csak pár napig lehet pályázni az ingyen falfestékre
- Hosszú hétvégi változások, kedvezmények a vasúton
- Online térképen láthatóak a tervezett áram- és gázszünetek az E.ON oldalán
- Nagy összegű készpénzzel érkezik az Európai Unióba? Akkor erre figyeljen!
- Lezárásokra, forgalomkorlátozásokra kell készülni ma és holnap Budapesten
- Óvjuk adatainkat úgy, mint a pénztárcánkat


